سرپرست همیاری شهرداری‌های کرمانشاه:

پروژه ثلاث‌باباجانی با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی احیا شد

گروه استان ها-سرپرست همیاری شهرداری‌های استان کرمانشاه گفت: پروژه ثلاث باباجانی تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امسال تحویل داده می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۶۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۶ 03 October 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، شهریار نیری امروز (دوازدهم مهرماه) در جلسه شورای همیاری‌های شهرداری استان کرمانشاه که در سالن شهید سلیمانی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت سید شهید مقاومت و همراهانش، اظهار کرد: همیاری شهرداری‌های استان کرمانشاه در حوزه کار و فعالیت با حمایت‌هایی که از ناحیه استانداری کرمانشاه صورت گرفته است، پروژه‌های مسکن مهر طرح جوانی دارد و یک گردش مالی تقریباً خوبی در سازمان همیاری شهرداری‌های استان اتفاق افتاده است.
 
وی افزود: پروژه‌هایی که از سال گذشته باقی مانده مثل پروژه ثلاث باباجانی، تقریباً ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی کار داشته که رها شده بود، اما در حال حاضر آن را احیا کردیم، حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی آن صورت گرفته و امسال نیز آن را تحویل می‌دهیم.
 
سرپرست همیاری شهرداری‌های استان کرمانشاه تصریح کرد: هزینه و درآمد سازمان بالانس شده و نه تنها در بحث تامین اعتبارات داخلی و پرداخت هزینه‌ها مشکلی نداریم بلکه بخشی از بدهی‌های سنواتی گذشته را نیز پرداخت کردیم و تا به امروز هیچ بدهی به سازمان مالیاتی نداریم.
 
وی اضافه کرد: بیمه‌ها همه تسویه شده، بیمه‌های استان، بیمه‌های منطقه ویژه، بدهی‌های بازارچه‌ها که از گذشته مانده بود نیز همه تسویه شده‌اند.
 
نیری ادامه داد: در خصوص بحث بیمه و  دارایی هیچ مشکلی نداریم و روال عادی و طبیعی را طی کرده‌ایم، اما ۲ نکته وجود دارد، یکی اینکه به دلیل مشکلاتی که همیاری شهرداری‌ها داشته و مجبور بودیم که فعلاً نسبت به رفع مشکلات تلاش کنیم، نتوانستیم نسبت به مسائل شهرداری‌ها ورود داشته باشیم و با هم بستری را فراهم کنیم که بتوانیم یک بار کوچکی را از دوش شهرداری‌ها برداریم.
 
وی اضافه کرد: این مشکلات از سال ۸۰ الی ۸۱ تاکنون لاینحل باقی مانده است و به بخش‌هایی نیز ورود کردیم و تسویه شد.
 
وی تشریح کرد: امسال حدود ۸۰ میلیارد ریال از محل درآمدها توانستیم بدهی‌ها را تسویه کنیم، اما مشکلات دیگری وجود دارد، مثلاً پروژه ثلاث باباجانی اعتبار خوبی داشته ولی نیمه کاره مانده و جای دیگر هزینه شده است و ناچاریم از محل درآمدهای فعلی همیاری شهرداری‌ها و بخشی از سپرده‌های خود پروژه این پروژه را به اتمام برسانیم که سازمان دچار خسارت نشود.
 
نیری بیان کرد: پرونده‌های حقوقی و قضایی که بر اساس رقم‌های اولیه قراردادها از سال ۸۱ الی سال ۱۴۰۰ در دادگاه مانده‌اند، به عنوان مثال نیرویی را بر سر کار آوردند که در بازارچه‌ها مشغول کار بوده ولی حقوقش را پرداخت نکرده‌اند و ایشان شکایت کرده، حکم گرفته و ما الان باید این خسارت را پرداخت کنیم‌.
 
نیری ادامه داد: سال ۸۱ یک قرارداد با تعاونی ورزشی کردستان برای صادرات و واردات بسته شده که آن قرارداد در یک صفحه منعقد شده که اصلاً حقوقی نیست و در دفتر ذکر شده است که در حدود ۲میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال قرارداد بسته شده، همیاری نتوانسته به تعهداتش عمل کند و الان از سازمان همیاری‌ شهرداری‌ها شکایت کرده، در دادگاه بدوی رای گرفته و ما در این پرونده ورود کردیم و دادگاه تجدید نظر به نفع ایشان رای داده و عددی در حدود ۱۸۰ میلیارد ریال باید خسارت پرداخت کنیم.
 
وی ادامه داد: در همیاری شهرداری‌های استان ۶۲ پرونده لاینحل از منطقه ویژه باقی مانده است که اگر حکم به ابطال بدهند با نرخ اولیه ۶ میلیارد تومان باید به صاحبان قراردادها پول پرداخت کنیم و اگر تاخیر بگیرند، مبلغ بسیار بالایی باید پرداخت شود.
 
وی در ادامه افزود: در گذشته تمام زمین‌ها چه با کیفیت و چه بی‌کیفیت را با نرخ ۸۰۰ هزار ریال واگذار کرده و در حال حاضر کارشناس رسمی دادگستری قیمت بی‌کیفیت‌ترین زمین را ۳۰۰ هزار تومان برآورد کرده است.
 
وی تشریح کرد: همیاری شهرداری‌های استان کرمانشاه عددی نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال بدهی دارد که از محل درآمدها به مرور بدهی‌ها را پرداخت خواهیم کرد.
 
 سرپرست همیاری شهرداری‌های کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: به خاطر رد شدن دفاتر چند ماهی تلاش کردیم که حسابرس را مجاب کنیم که دفاتر را برگرداند اما چون سال‌های گذشته هم دفاتر سازمان به دلیل عدم حساب‌های تلفیقی با منطقه ویژه رد شده بود حسابرس بعدی هم دفاتر را رد کرد که همیاری شهرداری‌های استان کرمانشاه در سال گذشته مبلغ۳۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال زیان داد.
 
انتهای پیام/
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار